torsdag 6 augusti 2009

Släkten är bäst

Längesen jag skrev något här.... Jag har varit bortrest en vecka och Dixie och kattungarna har bott hos syrran med familj. Sen var jag kattvakt åt syrrans katter och flyttade också dit tillfälligt för att kunna ge TippeX hans insulinsprutor 2 ggr per dag...så denna vecka har varit ganska rörig! Nu börjar ordningen bli återställd iallafall!

Idag hade stamtavlorna kommit. Snabbt jobbat Sverak! :-) Det var bra att de kom just idag eftersom vi sedan åkte och vaccinerade ungarna och även Dixie. Alltid skönt att ha stamtavlorna klara då tycker jag. Senare på kvällen skulle jag bada Belle inför helgens utställning och höll på och plockade fram tillbehören för badet. Vips så hade Pärlan skuttat i glassbyttan.
Men vänta....den här bilden har jag sett förut...

Jovisst! Här är farmor Freja som liten (foto Camilla Axnér)
Nog ser man släktdraget alltid! ;-)
Tillsammans med kattungarna lämnade jag över min kamera till syrran så hon skulle kunna fota ungarna under veckan jag var borta. Jag har ännu inte hunnit gå igenom bilderna men här är ett smakprov. Syrran var visst bättre på det där med gruppbilder än vad jag var!
Småttingarna 2 månader (foto Lena Myhrberg)

1 kommentar:

White Treasure's Heliga Birmor sa...

Grattis till bebbarna! Inte lätt att få till det där med gruppbild. Försökte själv fotografera 5st birma troll på en bild igår. Gick väl sådär bra. Men till slut blev det iaf en hyfsad bild.

Lycka till på utställningen i helgen
Mvh
Annika
White Treasures