måndag 4 april 2011

Hoppet är det sista som dör

2 av ungarna fortsätter att öka bra i vikt men lilla minstingen hade tappat ännu mer idag. Den är nu ungefär hälften i vikt av de andra. Ändå verkar det vara gott gry i den; kravlar och piper och snuttar på mammakatt. Jag försöker stödmata emellanåt för att den ska få i sig lite extra näring men det är inte så populärt. Lite går förhoppningsvis ner iallafall. Jag hoppas verkligen att den orkar kämpa på och överleva. Ju fler dagar som går desto jobbigare blir det ju om det skulle gå illa... Tyvärr gör oron att det inte är så roligt att hålla på och fotografera och visa upp som jag brukar, men än så länge är de ju fortfarande bara i "råttstadiet" så det kanske inte gör så mycket. En gissning är iallafall att de andra två är pojkar. De börjar få lite färg på öronen så jag skulle tro att de blir bruna. Vi får väl se längre fram om jag har gissat rätt...

Inga kommentarer: