fredag 27 juli 2007

Borta!

I morse när jag vaknade var bolådan tom igen. Jaha, here we go again...
Jag brydde mig inte om att leta först eftersom jag tog för givet att de låg under soffan som sist, men när jag väl tittade där var det TOMT! Kollade snabbt på några andra "lämpliga ställen" men ungarna fanns ingenstans. Dixie själv låg under sängen och såg väldigt nöjd ut med sig själv över att ha hittat ett så fiffigt gömställe som inte matte kunde upptäcka. Jag var tvungen att ge mig iväg för att hjälpa till att bygga utställning som Järva ska ha i helgen. Det var bara att hoppas att gömstället skulle vara så fiffigt som Dixie tyckte. Nu när ungarna har börjat kravla omkring är det ju inte så lyckat om hon tex lägger dem på en garderobshylla där de kan ramla ner. Väl hemma igen på eftermiddagen började jag leta... inga ungar. När paniken så smått började närma sig fick jag hjälp av Lilleman som plötsligt blev väldigt intresserad av en plats under ett skåp och bakom en kartong. Mycket riktigt, där låg de. Puh! Nu är de tillbakaflyttade till transportboxen igen, hoppas de kan få ligga kvar där. Man vill ju ha uppsikt över de små liven!

Inga kommentarer: