torsdag 12 juli 2007

En till

Unge nr 2 föddes 5.35 i morse. Jag hade slumrat till men vaknade av att det var oro i bolådan. Dixie såg dock ut att klara allt galant, hon verkar vara född till mamma. Pysslar om sina små från första sekund. (Något jag iförsig alltid trodde katter gjorde men upptäckte att så inte var fallet när Freja fick sin unge, där dröjde det ett par timmar innan hon fattade att hon var mamma).
Nu så väger båda ungarna 82 resp. 83 gram. Allt verkar bra med dem.
Dixie verkar också förnöjd så jag tror inte det finns fler ungar kvar i magen. Jag trodde nog innan att det skulle bli fler ungar eftersom hon var så pass tjock, men å andra sidan har jag bara fått en unge tidigare och jämfört med det så var det ju dubbelt så många. Och hon var kanske dubbelt så tjock då... ;o)

Inga kommentarer: